We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Lo spettacolo sul Terzo Canto dell’Inferno, devo dire, mi è piaciuto particolarmente. Innanzitutto, la bravura dei ragazzi, sul pezzo, per dirla sinteticamente. Il lavoro svolto in questi mesi di prove, quindi, ha ben prodotto i suoi frutti, anche nell’effetto catartico di coinvolgimento dello spettatore, a partire dagli oggetti di scena, fino alle espressioni facciali e nei gesti, che già ho avuto modo di testare con Metamorfosi e vedendole applicate ai ragazzi, credetemi, la soddisfazione è stata immensa, anche se trattasi di due spettacoli completamente diversi tra loro. L’interazione tra i ragazzi, poi è stato un altro punto di forza dello spettacolo, il toccarsi e l’interagire fortemente in questo senso, ha permesso di allontanare, almeno per un attimo, i pensieri della pandemia passata e ritornare, si spera in modo definitivo, ad assaggiarsi e compenetrarsi, fondamentale nell’età adolescenziale e trampolino di lancio per i loro successi sociali.